0
prihlásiť sa

Obchodné podmienky

  • home icon
  • Obchodné podmienky

Obchodne podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY A REKLAMAČNÝ PORIADOK

  1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

1.1. Spoločnosť Zdravie v krabičke s.r.o., so sídlom Dubová 3271/9, 010 07 Žilina, IČO: 54155649, DIČ: 2121605475, IČ DPH: SK2121605475, Spoločnosť zapísal Okresný súd Žilina do Obchodného registra pod číslom Sro/78549/L dňa 23.11.2021. (ďalej len „Predávajúci“), vydáva tieto Všeobecné obchodné podmienky a Reklamačný poriadok (ďalej len „VOP“). Tieto VOP upravujú vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim pri poskytovaní služieb spočívajúcich v príprave a dodávaní krabičkovej stravy (ďalej len „služba“).

1.2. Predávajúci vydáva tieto VOP, ktoré upravujú práva a povinnosti Predávajúceho a Kupujúceho pri objednávaní, úhrade, dodaní a reklamácii služieb. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy uzavretej medzi Predávajúcim a Kupujúcim a sú záväzné pre všetky zmluvné strany.

1.3. Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ.

1.4. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo výkonu povolania. Právne vzťahy medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom, ktoré nie sú výslovne upravené týmito VOP, sa riadia zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník a súvisiacimi predpismi.

1.5. Podnikateľom sa rozumie:

  • osoba zapísaná v obchodnom registri,
  • osoba podnikajúca na základe živnostenského oprávnenia,
  • osoba podnikajúca podľa osobitných predpisov,
  • osoba vykonávajúca poľnohospodársku výrobu zapísaná v príslušnej evidencii.

Za podnikateľa sa pre účely VOP považuje aj ten, kto pri objednávaní služby uvádza svoje IČO a koná v rámci podnikateľskej činnosti. Právne vzťahy Predávajúceho s Kupujúcim – podnikateľom, ktoré nie sú výslovne upravené týmito VOP alebo individuálnou zmluvou, sa riadia zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník a súvisiacimi predpismi. V prípade rozporu medzi VOP a zmluvou má prednosť individuálna zmluva.

1.6. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP, vrátane Reklamačného poriadku, rozumie im a súhlasí s ich znením platným a účinným v momente odoslania objednávky.

2. ZMLUVA O POSKYTOVANÍ SLUŽIEB (OBJEDNÁVKA KRABIČKOVEJ STRAVY)

Uzavretie zmluvy

2.1. Zmluva o poskytovaní služby (ďalej len „Zmluva“) vzniká odoslaním objednávky Zákazníkom (návrh na uzatvorenie Zmluvy) a následným potvrdením tejto objednávky Predávajúcim. Predávajúci potvrdí prijatie objednávky spravidla do 24 hodín od jej doručenia, a to prostredníctvom e-mailu alebo iného komunikačného kanála uvedeného Zákazníkom. Toto potvrdenie však nemá vplyv na samotný vznik Zmluvy, ktorý nastáva už odoslaním objednávky Zákazníkom. Všetky odoslané objednávky sú záväzné.

2.2. Predávajúci má právo zrušiť objednávku v prípade, ak nie je možné zabezpečiť prípravu alebo dodanie objednanej stravy (napr. kapacitné alebo technické dôvody). V takom prípade Predávajúci bezodkladne vráti Zákazníkovi uhradenú sumu alebo ponúkne náhradné riešenie, ak s ním Zákazník súhlasí. Predávajúci môže zrušiť objednávku aj v prípade, ak sa so Zákazníkom nedokáže skontaktovať z dôvodu chybne uvedených alebo neuvedených kontaktných údajov.

2.3. Vzniknutú Zmluvu (vrátane ceny alebo rozsahu služby) možno meniť alebo len na základe dohody oboch strán alebo z dôvodov uvedených v týchto VOP a podľa platného právneho poriadku. Zákazník môže objednávku presúvať len v súlade s pravidlom najneskôr 48 hodín vopred.

Dodanie služby

2.4. Uzavretím Zmluvy sa Predávajúci zaväzuje pripraviť a doručiť Zákazníkovi objednanú krabičkovú stravu v dohodnutom rozsahu a termíne doručenia (zvyčajne jeden deň vopred). Zákazník sa zaväzuje službu prevziať a zaplatiť dohodnutú cenu.

2.5. Zodpovednosť za prevzatú stravu prechádza na Zákazníka momentom jej doručenia na adresu uvedenú v objednávke. Po doručení je Zákazník povinný zabezpečiť správne skladovanie stravy podľa odporúčaní Predávajúceho.

3. CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY

Cena

3.1. Všetky ceny uvedené v cenníku Predávajúceho sú ceny zmluvné a vždy aktuálne. Ceny sú konečné, t. j. vrátane DPH a všetkých príslušných daní a poplatkov, ktoré musí Zákazník uhradiť za poskytnutie služby. Ceny nezahŕňajú prípadné poplatky za rozvoz, ak sú účtované osobitne; ich výška závisí od voľby alebo lokality Zákazníka.

3.2. Zákazník berie na vedomie, že v prípade, ak dôjde k zverejneniu nesprávnej ceny v dôsledku technickej alebo systémovej chyby Predávajúceho, je Predávajúci oprávnený objednávku zrušiť, a to aj po jej potvrdení. Predávajúci bude Zákazníka o tejto skutočnosti bezodkladne informovať a ponúkne mu správnu cenu alebo vrátenie uhradenej sumy.

Príklady chybne zverejnenej ceny môžu byť najmä:

  • zjavne nesprávna cena (nezodpovedajúca skutočnej hodnote služby),
  • chýbajúca alebo nadbytočná číslica v cene,
  • nesprávne uvedená zľava, ktorá výrazne presahuje bežné marketingové akcie.

3.3. Akciové ceny a zľavy platia len počas vopred stanovenej doby alebo do ukončenia kampane. Akcie nie je možné kombinovať s inými zľavami či vernostnými výhodami, pokiaľ nie je uvedené inak.

3.4. Predávajúci si vyhradzuje právo označiť Zmluvu za neplatnú v prípade zneužitia osobných údajov, platobnej karty alebo iného zneužitia systému, alebo ak to vyplýva z rozhodnutia správneho alebo súdneho orgánu. O tomto postupe bude Zákazník primerane informovaný.

Platobné podmienky

3.5. Predávajúci akceptuje nasledujúce spôsoby úhrady:

  • Platba kreditnou alebo debetnou kartou – prostredníctvom platobnej brány ThePay2.
  • Platba na faktúru – možná pri špeciálnych požiadavkách alebo na základe individuálnej dohody so Zákazníkom. Faktúra je vystavená elektronicky. Platba bezhotovostne na účet predávajúceho IBAN: SK41 8330 0000 0026 0207 4989, vedený vo FIO Banka,

3.6. Platba je možná len v mene EUR. Predávajúci zasiela daňový doklad (faktúru) elektronickou formou na e-mail uvedený Zákazníkom.

4. DORUČENIE A DODACIE PODMIENKY

Spôsoby a lehoty dodania

4.1. Predávajúci zabezpečuje alebo sprostredkováva nasledovné spôsoby doručenia krabičkovej stravy:

  • Doručenie na adresu vlastným kuriérom v regiónoch: Žilina (ZA), Kysucké Nové Mesto (KNM), Kysucké N. Kysuce (KNK), Čadca (CA), Bytča (BY), Považská Bystrica (PB), Púchov (PU), Trenčín (TN), Ilava (IL).
  • Doručenie na adresu externou prepravnou službou v regiónoch: Martin (MT) a Košice (KE) / alebo podľa aktuálnej distribúcie.
  • Osobný odber na prevádzke Predávajúceho:
    Hlinská, budova Junior, Žilina
    Od nedele do štvrtka v čase 06:00 – 15:00 hod.
  • Odberné miesta – balíčky sú uložené do chladených boxov (chladničiek). Po uložení zásielky kuriér odošle Zákazníkovi SMS správu. Zákazník si môže prevziať stravu podľa otváracích hodín konkrétneho odberného miesta, balíček bude v chladničke umiestnený maximálne 48 hodín (od doručenia SMS), prípadne dohodou. 

4.2. Strava sa doručuje štandardne jeden deň vopred. Dodacia lehota môže byť upravená po dohode so Zákazníkom. O prípadnej zmene alebo obmedzení dodania bude Zákazník informovaný e-mailom, SMS správou alebo telefonicky.

4.3. V prípade nepredvídateľného zdržania (napr. dopravná situácia, výpadok techniky, zásah vyššej moci) môže dôjsť k posunu dodania. V takýchto prípadoch Predávajúci nezodpovedá za omeškanie spôsobené okolnosťami mimo jeho kontroly.

Ostatné dojednania

4.4. Miesto doručenia je určené Zákazníkom v objednávke. Záväzok Predávajúceho sa považuje za splnený okamihom doručenia stravy na určené miesto alebo odovzdaním do zvoleného odberného miesta.

4.5. Predávajúci balí stravu hygienicky a bezpečne, v súlade s potravinárskymi predpismi. Zákazník je povinný pri prevzatí skontrolovať stav balenia a neporušenosť zásielky. Strava sa považuje za prevzatú okamihom doručenia alebo vyzdvihnutia.

4.6. Predávajúci nenesie zodpovednosť za omeškanie alebo poškodenie spôsobené prepravnou spoločnosťou. V takých prípadoch sa reklamácia rieši podľa reklamačného poriadku; poškodená strava môže byť nahradená, ak to umožňujú podmienky a po posúdení vzniknutej škody.

 

5. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

5.1 Odstúpenie od zmluvy – spotrebiteľ

5.1.1. Spotrebiteľ berie na vedomie, že podľa § 7 ods. 6 písm. d) zákona č. 102/2014 Z. z. nie je možné odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu pri dodaní tovaru, ktorý rýchlo podlieha skaze alebo rýchlo sa kazí, čo platí aj pre krabičkovú stravu a jedlá pripravené na každý deň.

5.1.2. Z uvedeného dôvodu nie je možné odstúpiť od zmluvy do 14 dní, keďže predmetom zmluvy sú potraviny s krátkou dobou trvanlivosti, ktorých kvalita sa znižuje okamžite po dodaní.

5.1.3. Kupujúci však môže uplatniť reklamáciu v prípade, že doručená strava:

  • je poškodená,
  • nezodpovedá objednávke,
  • má zjavné hygienické nedostatky,
  • nebola doručená v dohodnutý deň.

Reklamácia sa podáva podľa reklamačného poriadku Predávajúceho (spravidla e-mailom, SMS alebo telefonicky ešte v deň doručenia).

5.2 Špecifické prípady odstúpenia od zmluvy

5.2.1. Odstúpenie od zmluvy je možné výlučne v prípadoch, keď:

  • ide o službu, ktorá ešte nebola poskytnutá,
  • ide o objednávku stravy na ďalšie dni, ktorú je možné zrušiť pred uzávierkou výroby (konkrétny čas uvedie Predávajúci v objednávkovom procese),
  • ide o doplnkový tovar, ktorý nepodlieha skaze (napr. doplnky, neopotrebovaný nepoškodený tovar).

5.2.2. Pri týchto prípadoch je Kupujúci oprávnený odstúpiť do 14 dní podľa zákona, pričom oznámenie musí obsahovať:

  • číslo objednávky,
  • popis tovaru alebo služby,
  • dátum objednania alebo prevzatia,
  • meno a priezvisko spotrebiteľa,
  • adresu,
  • IBAN na vrátenie platby.

Formulár na odstúpenie od zmluvy určený pre spotrebiteľov nájdete tu:

KOMU: Zdravie v krabičke s.ro., Dubová 3271/9, Žilina 010 07 

Meno a priezvisko spotrebiteľa *:

Adresa spotrebiteľa *:

Týmto oznamujem, že odstupujem od zmluvy na tento tovar*:

Číslo objednávky* (variabilný symbol):

Dátum objednania/dátum prevzatia*:

Číslo účtu, kód banky (IBAN) pre prípad vrátenia platby* :

Dátum* :

Podpis spotrebiteľa * (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe):

*povinné/vyplniť čitateľne

5.3 Spôsob podania odstúpenia alebo reklamácie

5.3.1. Odstúpenie od zmluvy (v prípadoch, keď je to možné) alebo reklamácia sa podáva na e-mailovú adresu Predávajúceho uvedenú v kontaktných údajoch.

5.3.2. Pri reklamácii potravín je Kupujúci povinný kontaktovať Predávajúceho bezodkladne, ideálne do niekoľkých hodín od doručenia, aby bolo možné stav stravy objektívne posúdiť.

5.3.3. Predávajúci môže vyžiadať fotografiu balenia, jedál alebo krátky popis situácie pre účely vybavenia reklamácie.

5.4 Vrátenie platieb

5.4.1. V prípadoch, keď je odstúpenie od zmluvy zo zákona prípustné, Predávajúci vráti všetky prijaté platby do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení.

5.4.2. Pri reklamáciách potravín sa postupuje podľa reklamačného poriadku. Predávajúci môže v závislosti od výsledku reklamácie poskytnúť:

  • náhradné jedlo,
  • kompenzáciu formou kreditu,
  • čiastočné vrátenie platby.

5.5 Náklady na vrátenie

5.5.1. Spotrebiteľ berie na vedomie, že pri odstúpení od zmluvy (ak je možné) znáša náklady na vrátenie tovaru.
Toto sa nevzťahuje na potraviny, keďže tie sa štandardne nevracajú späť z hygienických dôvodov.

  1. ZÁRUČNÉ PODMIENKY

6.1. Keďže predmetom kúpy je krabičková strava a potraviny rýchlo podliehajúce skaze, nevzťahuje sa na ne štandardná záručná lehota ako pri trvanlivom tovare. Zodpovednosť za kvalitu a bezpečnosť potravín sa riadi príslušnými právnymi predpismi SR a Reklamačným poriadkom Predávajúceho.

6.2. Spotrebiteľ je povinný skontrolovať dodanú stravu bezodkladne po doručení. Prípadné nedostatky (chýbajúce jedlo, poškodený obal, zjavná zmena kvality) je potrebné reklamovať v deň doručenia, aby bolo možné stav jedla objektívne posúdiť.

6.3. Ako doklad o kúpe a základ pre uplatnenie reklamácie slúži potvrdenie objednávky alebo daňový doklad, ktorý je kupujúcemu doručený elektronicky.

6.4. Predávajúci zodpovedá za to, že potraviny pri prevzatí spĺňajú hygienické požiadavky a sú bezpečné na konzumáciu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za zhoršenie kvality jedla spôsobené:

  • nesprávnym skladovaním kupujúcim (napr. nevloženie do chladu bezprostredne po doručení),
  • oneskoreným prevzatím,
  • zásahom tretej osoby.
  1. KOMUNIKÁCIA

7.1. Kupujúci môže na komunikáciu využiť všetky kontaktné údaje uvedené v týchto Všeobecných obchodných podmienkach.

7.2. Na účely objednávok, zmien v objednávkach, reklamácií alebo otázok týkajúcich sa stravy odporúčame využívať prednostne e-mailovú komunikáciu, ktorá umožňuje rýchle a preukázateľné vybavenie požiadaviek.

7.3. V naliehavých prípadoch týkajúcich sa doručenia v rovnaký deň môže kupujúci kontaktovať Predávajúceho telefonicky na uvedenom čísle.

7.4. Predávajúci uprednostňuje elektronickú komunikáciu ako ekologickú a efektívnu alternatívu k listovým zásielkam. Ďakujeme, že spolu s nami šetríte životné prostredie. V prípade akýchkoľvek problémov nás môžete kontaktovať na adrese topstrava.info@gmial.com

8. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

8.1. Predávajúci spracúva osobné údaje Kupujúceho v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky a nariadením GDPR (Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679).

8.2. Osobné údaje Kupujúceho sú spracúvané najmä za účelom:

  • vybavenia objednávky a jej dodania,
  • komunikácie so zákazníkom,
  • vedenia účtovnej agendy,
  • riešenia reklamácií,
  • zasielania informácií súvisiacich s objednanými službami.

8.3. Osobné údaje môžu byť sprístupnené tretím stranám len v nevyhnutnom rozsahu, najmä:

  • kuriérom a doručovateľským službám zabezpečujúcim dopravu stravy,
  • účtovníkom a osobám zabezpečujúcim spracovanie účtovných dokladov,
  • poskytovateľom IT služieb a platobných brán.

8.4. Predávajúci prijal primerané technické a organizačné opatrenia na zabezpečenie ochrany osobných údajov, aby zabránil ich zneužitiu, strate alebo neoprávnenému prístupu.

8.5. Podrobné informácie o tom, ako Predávajúci spracúva, chráni a používa osobné údaje, vrátane práv dotknutých osôb (právo na prístup, opravu, vymazanie, obmedzenie spracovania, prenos údajov a pod.), sú uvedené v dokumente Zásady ochrany osobných údajov, dostupnom na webovej stránke Predávajúceho v sekcii Ochrana osobných údajov.

9. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

9.1. Ak je Kupujúci spotrebiteľom a nie je spokojný so spôsobom, akým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu.

9.2. Ak Predávajúci na žiadosť o nápravu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania alebo odpovie zamietavo, má Kupujúci – spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ARS) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
Zoznam subjektov ARS je dostupný na: www.slov-lex.sk alebo www.mhsr.sk.
Tým nie je dotknuté právo Kupujúceho obrátiť sa na súd.

9.3. Spotrebiteľ má taktiež možnosť riešiť spor prostredníctvom platformy riešenia sporov online (RSO), ktorú prevádzkuje Európska komisia:
https://ec.europa.eu/consumers/odr

9.4. Dozor nad ochranou spotrebiteľa vykonáva:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Ústredný inšpektorát SOI
Bajkalská 21/A, P. O. BOX 5
820 07 Bratislava
Tel.: 02/58 27 21 72
E-mail: ba@soi.sk

9.5. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť alebo dopĺňať tieto Všeobecné obchodné podmienky. Nové znenie VOP nadobúda účinnosť dňom jeho zverejnenia na webovom sídle Predávajúceho, pokiaľ nie je uvedené inak.

9.6. Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné 26.11.2025.

REKLAMAČNÝ PORIADOK

Zdravie v krabičke s.r.o.
Dubová 3271/9, 010 07 Žilina
IČO: 54155649
DIČ: 2121605475
IČ DPH: SK2121605475Spoločnosť zapísal Okresný súd Žilina do Obchodného registra pod číslom Sro/78549/L dňa 23.11.2021.
E-mail: topstrava.info@gmail.com
Tel.: 0904 264 951

1. ÚVODNÉ USTANOVENIA

1.1. Tento Reklamačný poriadok upravuje spôsob a podmienky uplatnenia práv kupujúceho z vadného plnenia pri dodaní krabičkovej stravy poskytovanej spoločnosťou Zdravie v krabičke s.r.o. (ďalej len „Predávajúci“).

1.2. Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok Predávajúceho.

1.3. Kupujúci sa s Reklamačným poriadkom oboznamuje pred odoslaním objednávky. Odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa s ním oboznámil a súhlasí s ním.

2. CHARAKTER PRODUKTU A OBMEDZENIA REKLAMÁCIÍ

2.1. Predávajúci poskytuje služby spočívajúce v príprave, balení a dodaní hotových jedál – krabičkovej stravy. Ide o čerstvé potraviny podliehajúce rýchlej skaze, na ktoré sa nevzťahuje možnosť odstúpenia od zmluvy do 14 dní podľa §7 zákona č. 102/2014 Z. z.

2.2. Reklamovať možno iba chyby, ktoré sú výsledkom pochybenia Predávajúceho, najmä:

  • chybné zabalenie alebo kontaminácia stravy,
  • neúplné menu alebo chýbajúca krabička,
  • zámenné jedlo (iné jedlo ako bolo objednané),
  • viditeľné vady obsahu (predmety, ktoré sa nemajú v jedle nachádzať),
  • iné vady vyplývajúce zo zákona.

2.3. Reklamácia sa nevzťahuje na:

  • individuálne chuťové preferencie kupujúceho,
  • subjektívnu nespokojnosť s dochutením jedla,
  • prirodzené vlastnosti jedla (napr. zmena teploty počas prepravy),
  • vady spôsobené nesprávnym skladovaním kupujúcim (napr. nedodržanie chladenia),
  • uplynutie odporúčanej doby spotreby.

3. LEHOTA NA UPLATNENIE REKLAMÁCIE

3.1. Keďže ide o potraviny s krátkou trvanlivosťou, reklamácia musí byť uplatnená najneskôr do 48 hodín od doručenia krabičkovej stravy.

3.2. Po uplynutí tejto lehoty nie je možné reklamáciu uznať z dôvodu skaziteľnosti produktu.

4. SPÔSOB UPLATNENIA REKLAMÁCIE

4.1. Reklamáciu môže kupujúci uplatniť prostredníctvom:

  • e-mailu: topstrava.info@gmail.com
  • telefónneho čísla: 0904 264 951

4.2. Pre urýchlenie vybavenia reklamácie je potrebné poskytnúť:

  • meno a priezvisko zákazníka,
  • dátum dodania stravy,
  • popis závady,
  • fotografickú dokumentáciu (povinná pri všetkých vizuálnych chybách),
  • číslo objednávky, ak je k dispozícii.

4.3. Predávajúci môže požiadať o doplnenie informácií potrebných na objektívne posúdenie reklamácie.

5. VYBAVENIE REKLAMÁCIE

5.1. Predávajúci vybaví reklamáciu promptne, najneskôr do 10 pracovných dní odo dňa jej prijatia.

5.2. O spôsobe vybavenia reklamácie bude zákazník informovaný e-mailom alebo telefonicky.

5.3. V závislosti od typu vady môže byť reklamácia vyriešená:

  • dodaním náhradnej stravy,
  • poskytnutím primeranej zľavy z ceny,
  • vrátením časti sumy,
  • iným dohodnutým spôsobom.

5.4. Predávajúci si vyhradzuje právo reklamáciu neuznať, ak:

  • nebola uplatnená v stanovenej lehote,
  • vady vznikli nesprávnym skladovaním kupujúcim,
  • zákazník odmietne poskytnúť foto dokumentáciu,
  • ide o subjektívnu nespokojnosť, nie o skutočnú vadu.

6. OSTATNÉ USTANOVENIA

6.1. Uplatnením reklamácie nie je dotknuté právo zákazníka na podanie sťažnosti alebo žiadosti o nápravu v zmysle Všeobecných obchodných podmienok.

6.2. Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 26.11.2025 a je zverejnený na webovej stránke Predávajúceho.